čtvrtek 19. března 2015

30 Day Anime Challenge 1/3


Hahá! Jelikož bych zřejmě nikdy nezvládla vydat 30 článků za sebou (a hlavně by některé byly žalostně krátké), rozhodla jsem se udělat slavný 30 day anime challenge...na tři části. Jelikož anime opět přicházím na chuť, tak je to docela tématické. A i když tu spousta čtenářů anime neholduje, může to brát třeba jako inspiraci, až jim dojdou všechny hrané seriály a nezbyde jim nic jiného, než koukat na anime (což se asi nestane, protože Game of Thrones určitě poběží ještě příštích deset let). A tenhle článek bude plný gifů...prostě proto, že se mi gify hrozně líbí!
P.S. Upozorňuju na možné gifové a textové spoilery!
1.) Úplně první anime, které jste kdy viděli



Pokud pominu Pokémony, Digimony, Beyblade, Princeznu Mononoke a Cestu do Fantazie, u kterých jsem jako dítě opravdu netušila, že to anime je...tak pak moje úplně první anime bylo Jigoku Shoujo. Je zvláštní, jak vás ty malé náhody přivedou k něčemu, co jendou bude utvářet tak velkou část vašeho života - tím nemyslím anime, ale spíše mojí školu. Ze začátku jsem pro anime snad i dýchala, časem mě to přešlo, ale Japonsko mě zajímat nepřestalo - a tadá, studuju japonštinu!
Každopádně, na tohle anime jsem narazila díky svému starému The Sims 2 blogu. Hledala jsem různá simícká videa a narazila jsem na jedno "hororové", kde hrála tahle písnička:

A pak už to šlo ráz na ráz - stačil jeden díl, abych přehodnotila svůj postoj, že kreslené seriály jsou jenom pro děti. A i když mě už Jigoku Shoujo v dalších sériích tolik nebavilo (protože se to neustále opakovalo), ráda na tohle anime o dívce z pekla, která vám pomůže pomstít se někomu, koho nenávidíte (výmenou za to, že se vaše duše bude po smrti škvařit v pekle), vzpomínám.

2.) Nejoblíbenější anime


Fullmetal Alchemist: Brotherhood
U tohohle by mi samozřejmě spousta lidí oponovala, že je spousta lepších anime, ale hádám, že každý si to "nej" vybírá podle svých preferencí. Pro mě je Fullmetal top proto, že po něm už nepřišlo nic, co by mě tak nadchnulo. Proto, že je to anime přesně podle mangy (a manga nebyla x let uměle natahovaná), tak všechno hezky odsýpalo a seriál měl v sobě perfektní poměry všeho, co mám ráda - trošičku romance (ale tak hezky decentně gradované, že to v příběhu nepřekáželo), spoustu bombových soubojů, filozofické otázky, občas perfektně načasované vtípky a hlavně vyšperkované postavy a jejich příběhy. Krom toho boží soundtrack a fakt, že jsem tohle anime sledovala během jednoho úžasného životního období...no, nevím, jestli se ještě někdy něčemu podaří Fullmetal překonat.

3.) Nejoblíbenější mužská postava


Guts - Berserk
Předběhl všechny postavy Ouranu, předběhl Griffitha, předběhl i Alphonse Elrica. Nikdy bych nevěřila, že se mi tak debilně ostříhaný vlasy budou na někom líbit. Sempai bude zase naštvanej, že se mi líbí takovej ultra giga korbič, ale já si nemůžu pomoct. Krom toho, že by svoje svaly mohl používat jako dráhu pro motocross, je úžasný i povahově. Zažil hrozné věci, špatně navazuje s ostatními vztahy(ale i přesto touží po lásce a přátelství), má svojí hlavu a nenechává sebou vláčet, mluví na rovinu. Dokázal se změnit, stal se loajálním, ale i přesto, když potřeboval čas a cítil, že by se musel "ponížit", zradit to, co je, odešel. To se později ukázalo jako hrozná chyba, ale takhle jeho nejednoznačnost se mi hrozně líbí. Není jenom černobílý, není to jenom zabiják, není to jenom klaďas...dělá chyby, miluje, bojuje a i když se tváří, že nemá pud sebezáchovy, spoustu strachů si v sobě nese - ale bojuje s nimi.

4.) Nejoblíbenější ženská postava


Lan Fan - Fullmetal Alchemist Brotherhood
Lan Fan je silná holka. Aby se vyrovnala ostatním, aby splnila svůj úkol, udělá cokoliv. Proto, aby ochránila někoho, na kom jí záleží, udělala obrovskou oběť, ale i s tou hroznou ztrátou se dokázala popasovat a jít dál- a stát se ještě silnější. A i když je tvrdší než lecjaký chlap, pořád je to v jádru holka - chce být milovaná, chce být obdivovaná...i když ví, že se nesmí dohromady míchat práce a vztahy, i tak miluje...z celého srdce.
*Spoiler*
Přiznám se, že v momentě, kdy se na sebe Lan Fan podívá do zrcadla a uvědomí si, že nemá ruku mě vždycky hrozně rozpláče. Nevím, jak to animátoři dokázali, ale v jejích očích vidím neskutečnou bolest, to uvědomění, že už nikdy nebude tak "krásná", že se obětovala pro lásku někoho, kdo jí milovat nemůže...a tím, že se pro něj obětovala svoje poslední naděje na to, aby jí miloval zničila...a neví, jestli bude moci ještě kdy dělat práci, která jí byla vším a díky které mohla být onomu drahému člověku na blízku.
5.) Anime, které se vám líbilo, ale vy se za to stydíte


Gantz
Na jednu stranu je dobře, že jsem to anime viděla - kdybych ho Sempaiovi nedoporučila, neměli bychom teď plnou poličku mangy. To anime mě dostalo, hrozně se mi líbilo - i když má úplně jiný konec než manga. Manga totiž v době, kdy anime vznikalo nebyla snad ani v půlce (anime pokrývá 6 svazků z 37), ale bylo to populární, tak na to hrozně chtěli udělat anime...ale nepovedlo se to tolik, aby mohla být i další série, tak tam prdli jinej konec. Ale mě se to líbilo. Dokázala jsem se smířit s tím, že Kei je tam hrozné prase, že jsou tam prsa a explicitní sex, protože ten námět mi přišel opravdu originální. Jelikož všichni sjou ale fandové mangy, tak na anime plivou a já před Sempaiem nemůžu ani zmínit, že se mi to anime líbilo, protože jakmile začnu větu už jenom slyším: ,,Ježiši to byla hrozná *******". Ale mě se to líbilo...i když animace byla otřesná. Vlastně spousta věcí na tom byla otřesná.

6.) Anime, které chcete vidět, ale ještě jste si na to neudělali čas

Ergo Proxy

Tohle anime jsem chtěla vidět už hrozně dálo. Furt mi do toho něco lezlo a i když jsem se k tomu nakonec dostala, viděla jsem jen asi pět dílů...a já nerada hodnotím anime, pokud je nevidím celé (ale pokud se už po deseti minutách koušu nudou, tak to zřejmě ani nedokoukám). A i když jsem se za tu dobu, co mám Ergo Proxy vyhlídnuto, dostala ke spoustě anime, které jsem taky odkládala, na Re-l-Mayer se pořád nedostalo...

7.) Tvůj anime "crush"


Ootori Kyouya - Ouran High School Host Club 
Zbožňuju kluky s brýlema. Je tak trochu staleker, je neskutečně inteligentní, tváří se jako flegmatik - ale jen skrývá svoje city.
Jo a taky vypadá jako Sempai...bez vousů. (Nikdy ho nepřinutím, aby na něj udělal cosplay)

8.) Nejoblíbenější anime pár

Haruhi x Tamaki
Ouran High School Host Club

Obávám se, že Ouran se tu objeví ještě hodněkrát. Po Fullmetalu a Berserku je to moje nejoblíbenější anime. Ten vztah Haruhi a Tamakiho je v anime jenom lehce naznačený a v manze se rozvine mnohem víc. On je blbínek, ona chytrá, on se tváří jako milovník, ona zase musí hrát kluka, ale vzájemně se ovlivňují, snaží se porozumět jeden druhému a je tam ten krásný "ochranitelský" prvek, kdy on jí ze všech dil brátní, protože je "jeho". A Haruhi, která se mu pomalu otevírá a ukazuje mu svou pravou tvář...tu více holčičí...no vhání mi to zase slzy do očí.

A pak tihle dva...
A taky tihle dva....

Jak jsem mohla zapomenout na tyhle???!!!!



9.) Nejlepší anime záporák

Griffith - Berserk
Přijdu si jako jouda, že sem cpu tři ty samý anime pořád dokola...ale upřímně se mi hrozně špatně vzpomíná na všechno, co jsme kdy viděla. Spousta těch věcí byla tak hrozná, že jsem to z hlavy radši vytěsnila. Každopádně Griffith je skvělý záporák. Hraje si na nedotknutelného, ale odmítnutí člověka, o kterého jako jediného stál ho zlomí a přiměje udělat hromadu chyb, které zakončí krutým sobeckým gestem, kdy *spoiler* obětuje všechny své přátele, aby se stal bohem. A pak jedinému člověku, kterého mohl pokládat za svého přítele - Gutsovi, znásilní před očima jeho lásku Cascu (čímž zabije Gutsovo a Casčino společné dítě, Casca se zblázní a už nikdy nebude normální). Spáchá ty nejhorší zločiny a i tak je pak davy milován jako úžasný panovník...bohužel za tu dobu, co manga vychází už spousta lidí zapomněla na to, co hrozného provedl...já na to nezapomenu nikdy. A proč je podle mě nejlepší záporák? Protože k tomu být záporákem má své důvody, svá vysvětlení která...no přišla mi hlubší než u jiných záporáků. A navíc - většina záporáků prostě zkape. Griffith dostane to, co chce, dobro nevyhraje.

10.) Nejkrásnější anime polibek

Toradora!
(omlouvám se, že tam jsou jiné než anglické titulky)
Celý to anime jsem sledovala kvůli tomu, abych se dostala k téhle scéně. Ano, jak chápete, ještě jsem to nedokoukala, už jsem zapomněla o čem to je, ale ta scéna...kdo by nechtěl takovýhle první polibek?

Žádné komentáře:

Okomentovat